Ontwerp

Topics

Het grote misverstand over ‘tech-savvy’ millennials

Millenials

Millennials, een generatie die zich onderscheidt door technologiegebruik. Over de millennials-generatie is al genoeg geschreven. Ik zal het in deze post niet hebben over hun afschuw van een traditionele corporate job, dat deze groep over een paar jaar de belangrijkste consumptiegroep wordt en dat ze gaan voor toegang tot services in plaats van ownership. De generatie geboren tussen 1980 en 2000 heeft totaal andere gebruiken dan de voorgaande generatie X. Lees verder

Zo kun je met weinig bezoekers toch A/B testen

ABtesten

Eén van de meest objectieve manieren om je website of webshop te verbeteren, is het gebruik maken van A/B-tests. Je kunt op die manier namelijk exact meten of versie A van je website het beter of juist slechter doet dan versie B. Bij dergelijke tests is het wel belangrijk goed te meten. Om goed te meten moet je letten op de duur van je test, eventuele andere tests, de timing (seizoen) en uiteraard de grootte van je populatie waar je op test (meestal al je bezoekers). Dit laatste is echter niet vanzelfsprekend. Hoe kun je met weinig bezoekers toch doelmatig A/B testen? Lees verder

Frankwatching jobs

Meer vacatures

Canva for work: maak zelf social media-posts in je eigen huisstijl [tool]

Canva for Work

De populaire startup Canva uit Australië gaat hard. Ze bestaan sinds 2012 en ze hebben nu 4,4 miljoen gebruikers. Canva is een online grafische designtool speciaal gericht op non-designers. Met drag-and-drop zet je kinderlijk eenvoudig ontwerpen in elkaar voor social media en andere marketing uitingen, zoals facebook headers, instagram posts, blogafbeeldingen en advertenties. Ook documenten, posters, flyers en uitnodigingen maak je met Canva. Binnenkort kan je dit alles ook nog eens doen binnen de huisstijl van je bedrijf, met Canva for work. Lees verder

Over design valt wél te twisten

argument-fotolia

Ontwerp, bouw, test, valideer en verbeter. In theorie is digitale productontwikkeling vrij eenvoudig. Maar de praktijk komt er veel meer bij kijken. Ontwerpers maken in hun creatieve proces talloze observaties en interpretaties om tot een goed product te komen. Het is belangrijk dat ze belanghebbenden hierbij betrekken door hun denkpatroon en manier van kijken helder te communiceren. Opdrachtgevers voorzien ontwerpers vervolgens van relevante informatie (denk aan zakelijke doelstellingen) en geven, waar nodig, feedback. Lees verder

3 |

Een lesje 3D-printen: zo maak ook jij straks je eigen ontwerpen

3d

Je kunt er niet omheen. 3D-printen is hot. De Ultimaker, Makerbot, Leapfrog, Cyrus en ZYYX zijn slechts een paar voorbeelden van 3D-printers. Allemaal verhitten ze materiaal tot een vloeibaar middel, waarna het apparaat het met een spuitkop laagje voor laagje aanbrengt op het platform. De substantie wordt vervolgens opnieuw hard tot een stevig driedimensionaal object. Maar hoe begin je? Lees verder

Ideeën ontwikkelen binnen je bedrijf? Ga visueel denken

visueel_denken

Visualiseren en visual thinking winnen bij bedrijven snel aan populariteit. Boeken over design thinking en mindmapping vliegen als warme broodjes over de toonbank. Infographics worden steeds vaker ingezet voor verduidelijking en 'live' tekenen is inmiddels een geëigend begrip tijdens vergaderingen. Alles wijst op een nieuwe trend in opkomst: het inzetten van visualisatie als middel binnen consultancytrajecten. Lees verder

Webdesigner: ‘to code or not to code?’

designing-code-fotolia

De vragen die menig webdesigner zichzelf weleens gesteld heeft – althans, ik wel: wat voor type webdesigner ben ik? Waar ligt mijn webdesign-kracht? In de wireframes, de workflows, de interactie? Ga ik leren coderen? Moet ik mijn designs naar front-end code kunnen omzetten? Of blijf ik gelaagde Photoshop-ontwerpen maken die daarna (door iemand anders) naar front-end code worden omgezet? Met alle overdrachtsperikelen daarbij… Is dat een efficiënte workflow, of kan het anders? Lees verder

User_experience_2

User Experience (UX) wordt een integraal onderdeel van de onderneming, ongeacht haar grootte. Hoe dichter je bij de consument bent, hoe relevanter je wordt. Het klinkt logisch maar vandaag de dag zijn nog veel merken zich niet bewust van hun digitale omgeving. Ze zijn niet... Lees verder.

0 |

Smartphone_73272932_Subscription_XXL

Het gebeurt je vast wel eens. Je opent een link op je mobiel vanuit bijvoorbeeld een e-mail, en ondanks dat je de app van dat bedrijf al hebt gedownload, kom je op hun website terecht. Best onhandig, toch? Goed nieuws voor gebruikers én ontwikkelaars: dat wordt binnenkort beter. Nieuwe ontwikkelingen in... Lees verder.

0 |