Branche & Sector

GoSpooky benoemd tot partner binnen Snapchat’s AR Managed Partner Program

GoSpooky

GoSpooky gaat als officieel partner van Snapchat’s AR Managed Partner Program aan de slag om vooruitstrevende merken te helpen om de Snap technologie effectief in te zetten om hun doelgroep te bereiken. Het eerste gezamenlijke project is ‘Sneaker 0’, ’s werelds allereerste sneaker die met behulp van machine learning volledig door een computer is ontworpen.

Met 265 miljoen dagelijkse gebruikers op het platform verandert Snap met haar technologie, die vooral op AR is gericht, de manier waarop mensen gebruik maken van social media. Het onderling contact leggen met elkaar en online winkelen wordt hierdoor ook beïnvloed, wat grote kansen creëert voor merken. Als Snap Partner combineert GoSpooky haar kennis op het gebied van AR met de mogelijkheden die Snapchat biedt om merken te helpen met het tot leven brengen van relevante AR-ervaringen.

Het nieuws over de samenwerking tussen GoSpooky en Snap valt samen met de bekendmaking van een gezamenlijk project met ‘The Design Museum’ in Londen. Als onderdeel van de tentoonstelling ‘Sneakers Unboxed: From Studio to Street’ in het museum, kunnen Snapchatters sinds 18 mei virtueel de revolutionaire ‘Sneaker 0’ proberen.

Will Scougal, Global Director, Creative Strategy bij Snap: “Het is geweldig om samen te werken met getalenteerde creatieve bureaus zoals GoSpooky, die mooie en opvallende Augmented Reality ervaringen maken. Sneaker 0 is hier een goed voorbeeld van. Door verschillende AR-lagen te combineren, zoals machine learning en 3D design, heeft GoSpooky met deze innovatieve campagne een totaal nieuwe museumervaring neergezet.”

Om Sneaker 0 te ontwikkelen kreeg de computer een ‘spoedcursus’ in sneakerdesign. Dit werd gedaan door de ontwerpen van duizenden sneakers van over de hele wereld in te scannen en aan de computer als input te geven. Daarnaast werd de computer ook gevoed met visuele informatie van de meer dan 200 iconische sneakerdesigns die geselecteerd zijn voor de tentoonstelling in het Design Museum in Londen.

Al deze data werd ingevoerd in een machine learning-model. Op deze manier leerde de computer waar een goed sneaker design zich in onderscheidt, zodat deze zelf een ontwerp kan maken. De ultieme sneaker – volgens de computer – is het resultaat. Gekroond Sneaker 0. Omdat het de eerste sneaker is waar geen enkel mens aan het ontwerp te pas is gekomen.

“Ons team begrijpt wat er nodig is om hoogwaardige technologische oplossingen te ontwikkelen, zoals succesvolle AR campagnes door middel van machine learning”, zegt Mariëtte Huber, Growth Director bij GoSpooky. “We zijn ontzettend blij met deze officiële Snapchat partnership en willen voor Snap en voor onze klanten graag meer geweldig werk creëren zoals Sneaker 0.”

Dit bericht is geplaatst op ons open Business channel en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.


Lees de Frankwatching-artikelen over Alle artikelen of Innovatie.

0
0
0
0